למה כדאי לבחור מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים?

מערכת שורש  כט טבת, תשפב  30/12/2021

מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים מחזיקות מעמד גם בין 12-15 שנים, פרק זמן ארוך הרבה יותר מיחידות עצמאיות
.......................

למה כדאי לבחור מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים?

מיזוג האוויר בבית מאפשר תחושת נוחות במהלך חודשי הקיץ, אבל לא כל מערכות מיזוג האוויר מיוצרות בדגמים זהים. מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים ללא תעלות פופולריות ביותר היום, ומסיבה טובה.

מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים זוכות לפופולריות גבוהה בזכות אפשרויות ההתאמה האישית שלהן. אם אתם פשוט לא מסוגלים לסבול את החום, אתם יכולים ליצור אקלים מתון יותר בחדר אחד, ולהשאיר את החימום העוצמתי בחדר אחר.

למרות שברור שמערכות מפוצלות נהדרות לשמירה על נוחות הטמפרטורה בבית, מאמר זה מציג סיבות נוספות מה כדאי לכם לבחור מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים.

מה זה מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים?
מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים משתמשות בגישה פשוטה וגאונית לקירור הבית. מעבה חיצוני שואב אוויר מבחוץ, והאוויר מנותב דרך צנרת, ללא תעלות שמייקרות את ההתקנה, והמערכות מספקות את הכמות הנכונה של אוויר קר לכל חדר.

אוויר נוח מסופק דרך יחידות שמותקנות ישירות בקירות. ברוב המקרים, לכל יחידה יש תרמוסטט משלה, כך שתוכלו להתאים אישית את הטמפרטורה בכל חדר ברחבי הבית.

אזורי קירור ללא צנרת
אחת התכונות היעילות ביותר של מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים נטולות צנרת היא בקרה. כל חדר בודד מצויד ביחידה עצמאית שצמודה לקיר, עם קירור לטמפרטורה המוגדרת על ידי התרמוסטט.

הטמפרטורה בכל חדר נוחה באופן עקבי מכיוון שאוויר אינו זורם בין החללים, אבל אין פירוש הדבר שהנוחות מוגבלת רק לחדרים מסוימים בבית. ניתן לווסת את הטמפרטורה בכל הבית עם יחידה מרכזית, אבל אם אפשרות זו אינה מתאימה, ניתן פשוט לשמור על דלתות פתוחות בחדרי שבהם מותקנת יחידה שצמודה לקיר.

חיסכון בעלויות ויעילות אנרגטית באמצעות אובדן אנרגיה מינימלי
היכולת לווסת טמפרטורה על בסיס חדר הופכת מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים לחסכוניות באנרגיה. מערכות אלו משתמשות בכמות האנרגיה הנדרשת בלבד לשמירה על טמפרטורה נוחה של כל חדר.

בניגוד לקירור חדרים באופן שאינו אחיד, או קירור חללים גדולים בבת אחת, מערכות מיזוג אלו שולטות במספר אזורי טמפרטורה ללא תלות ביחידות השונות המותקנות בבית. איבוד אנרגיה מינימלי מושג גם בשל היעדר מערכות תעלות גדולות.

צינורות דורשים גם חורים גדולים שנקדחים בקירות להתקנה, ולעתים קרובות, כאשר מערכת התעלות מתרופפת, כמות גדולה של אנרגיה מתבזבזת.

מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים מחזיקות מעמד לטווח הארוך
מערכות מיזוג אוויר מרובות פיצולים מחזיקות מעמד גם בין 12-15 שנים, פרק זמן ארוך הרבה יותר מיחידות עצמאיות. חוץ מזה, מערכות מפוצלות נטולות צנרת זולות יותר ממערכת מיזוג אוויר מרכזית, והן הרבה יותר אמינות מיחידות זולות שמורכבות על חלונות.

מערכות אלו מספקות איכות אוויר ברמה גבוהה מכיוון שכל יחידת מיזוג אוויר שצמודה לקיר, מכילה מסנן.